Dödlig fetma


Bilden har ingenting med tv-programmet at göra.

Såg precis ett program på trean, Inside Brookhaven Obesity Clinic, och måste bara skriva av mig lite. Programmet handlade om en fetmaklinik i New York. Deras metoder går ut på att minska i vikt enbart genom diet och motion. Jag kan inte, hur mycket jag än försöker, förstå hur man kan bli så fet som personerna i programmet. Jag är helt mållös. Det satt en kille, och fast han var sjukligt fet, satt han bara och vräkte i sig snabbmat. Jag var t o m tvungen att vända bort huvudet när jag såg det, jag höll på att kräka, så äcklad blev jag.

Det jag inte förstår med deras metod var, att fast vissa inte tog programmet på allvar, fick de stanna kvar! De beställde pizzor, kinamat m m från deras sjukhussängar! Vad fan var meningen med det! Jag kan bara säga att efter att ha sett programmet har jag verkligen förstått att extrem fetma är en grav psykisk störning. De är som knarkare, bara med mat i stället. Jag tror att det enda som fungerar i dessa extremfall är gastic by-pass. Många är faktiskt hopplösa fall som inte kan sluta äta. Då är det ju ändå både billigare och bättre att operera innan det blivit för sent.

Nä fy fan. Jag har sett många fetmadokumentärer men denna tog ändå priset. Jag har fortfarande killen som vräkte i sig som en galning på näthinnan och undrar hur länge jag ska ha honom där. Usch jag mår illa......

//Bloggygirl

Kommentarer
Postat av: Jenny

asså så sjukt jävla äckligt

2009-02-06 @ 17:39:30
URL: http://nennaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0